Автор: mkII (---.dialup.vtelecom.ru)
Дата: давно
Вообще, странноватая ситуация - симптомы неисправного расходомера, а код (14) - неисправного прерывателя. Между тем для неисправного расходомера должен быть код 31, а не 14.
Описание логики работы компа в части зажигания из тойотовской доки E - THEORY/OPERATION:
The ECU uses the Ne and G pick-up coil inputs to switch the
primary ignition circuit on and off. Primary circuit is turned off
when the ECU sends a signal to the ignitor on the IGT wire. At the
same time, the ignitor sends an IGF signal to the ECU. The ECU feeds
voltage to the IGF circuit. The ground for this voltage is momentarily
cut when the primary circuit is turned off.
The ECU watches the IGF signal and can tell if the primary
was switched on and off. After sending a command to turn off the
primary circuit on the IGT wire, the ECU monitors the IGF circuit to
ensure primary switching occurred. Normal cranking or running IGT
voltage is 0.60-1.70 volts.
NOTE: The TCCS system uses the input signal on the IGF line to
fire the injectors. If this line is open or shorted to
ground, the injectors will not fire.
Если в двух словах и по-русски - ECU посылает управляющий сигнал на прерыватель по цепи IGT (IGnition To) и ждет подтверждения факта состоявшегося прерывания по цепи IGF (IGnition From). Если в течение нескольких подряд циклов (скажем, 4-х) подтверждение не пришло - ECU не будет fire the injectors, короче, бенза мотор не дождется.
Так что вариант с неисправным прерывателем тоже надо рассмотреть.
Cheers. Alex
---------
Скаи начиная с 32-го и не заканчивая (C) VTEC
| |