4AGZE или 4AGE (20V) ОТВЕТ!

Архив GT форума
Drom.ru - японские автомобили
Продажа авто | Каталог | Отзывы | Вопросы и ответы

Объединенный - Выбор и приобретение - Общие вопросы - Гараж - Страхование - Музыка в авто - Правовой - GT
Toyota - Nissan - Mitsubishi - Honda - Mazda - Subaru - Suzuki - Isuzu - Daihatsu - Грузовики и спецтехника - Барахолка (продам) - Барахолка (куплю)

Перейти на новый GT форум

 Список форумов  |  Архив GT форума  |  Поиск 
 4AGZE или 4AGE (20V) ОТВЕТ!
Автор: Trade (195.151.198.---)
Дата:   давно

4A-GZE or 20V? What's better?
There is no definite answers to such question as both engines are quite different and is just a matter of what your needs are and what you really enjoy in an engine. The 4A-GZE in general, like most forced induction engines, provide very deep torque range from low to mid rpm, and provides the driver a similar feeling as larger displacement engines. The power output is provided low in the rpm range. By contrast the 20V and modified 16V engines, being naturally aspirated, requires much higher revs to get similar output and torque curve is steep and narrow at the top. The more aggressively you tune them the more this is apparent. The 20V with it's VVT operating, provides more stable higher torque output than the 16V but is vastly lower than that of the 4A-GZE. Novice drivers will definitely be faster with the 4A-GZE while more experienced drivers will find very rewarding challenge from the 20V while showered with the concert of individual throttles all singing like the best of racing motors. All this however is provided that you had installed and tuned the engine well, which seems to be more of a problem for beginners. In any case, never budget your project short, or cut corners on parts needed, or else your project will just be that...a compromise, even when just installing it using OEM specs. more on 4A-GE
 
 Re: 4AGZE или 4AGE (20V) ОТВЕТ!
Автор: Sasha (---.kuzbass.net)
Дата:   давно

Привет! помнишь меня я из сибири, скинь название книжки по движку 4a-ge (20) у меня труенка 94 года
 
 Re: 4AGZE или 4AGE (20V) ОТВЕТ!
Автор: Lexx  (---.real.kamchatka.ru)
Дата:   давно

Если я правильно понял, то 4A-GETC20 всё же лучше?
Или мой английский очень плох?
 
 Re: 4AGZE или 4AGE (20V) ОТВЕТ!
Автор: Hotrod [Бобруйск] (212.91.196.---)
Дата:   давно

2 lexi

... да это так !!!, потенциала у 4А-GE ТС 20 больше, чем у 4А-GZE ..... покотался я 2 месяца на ЖЕ и понял .... ЖЗЕ на верхах дохлые в ЗЕРО ... заранее знаю, что полетит в обратку много постов, что ТИПА это не так .... аргументы - рвал я пару чаржеров ... теперь я понял как на мануале ездить .... дошло .... это ВЕЩЬ любит 8к оборотов минимум
по началу дават - не подетски, а потом сдуваются ...

ЗЫ - жаль что Хондам сливает ..... :(( до работаем ... :)))





Карта форума - GT форум


Архив GT форума
Toyota - Nissan - Mitsubishi - Honda - Mazda - Subaru - Suzuki - Isuzu - Daihatsu
1990 - 1991 - 1992 - 1993 - 1994 - 1995 - 1996 - 1997 - 1998 - 1999 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 - 2005 - 2006 - 2007 - 2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019 - 2020 - 2021 - 2022 - 2023 - 2024