Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.

GT - форум
Drom.ru - японские автомобили
Продажа авто | Каталог | Отзывы | Вопросы и ответы

Объединенный - Выбор и приобретение - Общие вопросы - Гараж - Страхование - Музыка в авто - Правовой - GT
Toyota - Nissan - Mitsubishi - Honda - Mazda - Subaru - Suzuki - Isuzu - Daihatsu - Грузовики и спецтехника - Барахолка (продам) - Барахолка (куплю)

Перейти на новый Форум GT

 Список форумов  |  GT - форум  |  Поиск 
 Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.
Автор: Adam (---.key.ru)
Дата:   давно

Требуется выбрать валы, которые позволят максимально увеличить динамику разгона.
 
 Re: Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.
Автор: Shadow! (---.nsib.ru)
Дата:   давно

Я себе выбрал JUN, правда не на B18C. Не забудь нужны будут шестерни, пружины, тарелки и главное мозг надо будет править.
 
 Re: Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.
Автор: Type S [Владивосток] (82.162.49.---)
Дата:   давно

Shadow!, по чем взял?
 
 какой stage??
Автор: Adam (---.key.ru)
Дата:   давно

а мозг power FC, так что подправить не проблемма
 
 Re: Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.
Автор: dagry [Иркутск] (---.122.dial.irtel.ru)
Дата:   давно

Skunk2 Stage 2
Int-266 dur. / 12.3mm lift
Exh-262 dur. / 11.8mm lift
Valve Springs to be used: Skunk2 preferred but Port Flow will work as well. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: The new top dog of the cam world. This will become the most common aftermarket (non OEM) cam in the US when they start getting distributed more. These have a very similar power band as the JUN Type 3, with less cost and better reliability (I said the ?r? word). Not huge midrange but very good gains from 7000rpms all the way to 9000rpms(peak is usually around 8000-8200rpms). These cams have stock idle characteristics, thus making them the ultimate street/strip cam. I recommend using Skunk2 cam gears with these cams.

JUN Type 3
Int-265 dur. / 12.0mm lift
Exh-265 dur. / 11.5mm lift
Valve Springs to be used: JUN preferred but Port Flow works as well. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: Until the Skunk2 Stage 3 this was the best high-end performing cam on the market. The JUN 3 and Toda B were the two fighting out for the top dog when it was just JUN and Toda (ahh the old days). Again, like the Skunk2 Stage 2, not huge midrange but very good gains from 7000rpms all the way to 9000rpms. These cams have stock idle characteristics, thus making them the ultimate street/strip cam. I recommend using JUN cam gears with these cams.

Не проиграв - не победить
 
 что то не понятно
Автор: Adam (---.key.ru)
Дата:   давно

Until the Skunk2 Stage 3 this was the best high-end performing cam on the market.- Может Стадже 2?

У сканка и подъем выше и углы больше.
 
 Re: Skunk 2 stage 2 vs JUN stage 3 на B18c ??? подскажите мнения.
Автор: Solar [Питер] (---.sovintel.ru)
Дата:   давно

Вапще-то на Jun Type 3 всю жизнь вот так было:

IV8PJ1004M-H003 63 (252) - 9.0, 76 (304) - 12.0, 60 (240) - 6.5 IN Type 3
IV8PJ1004M-H103 60 (240) - 6.2, 76 (304) - 11.5, 63 (252) - 8.7 EX Type 3

Курить люблю...



Перейти на новый Форум GT


Карта форума - GT


GT - форум
Toyota - Nissan - Mitsubishi - Honda - Mazda - Subaru - Suzuki - Isuzu - Daihatsu
1990 - 1991 - 1992 - 1993 - 1994 - 1995 - 1996 - 1997 - 1998 - 1999 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004 - 2005 - 2006 - 2007 - 2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019 - 2020 - 2021 - 2022 - 2023 - 2024