Автор: yoga-serega (---.3web.net)
Дата: давно
"http://www.geocities.com/MotorCity/Garage/1378/grandnational.html
Вот ещё доказательсво что сток может пробежать 400 метров за 13.5 сек с 120 тыс км на движке."
Ну Валера , читай внимательней ! - Very Few Modifications , где ты нашел что машина стоковая ? -
BGC High Flow fuel pump
BGC Adj. Fuel Regulator
TH200-4R built by JPT (Jim Paquet in Eaton Rapids, Michigan)
K&N Air Filter
Adjustable Boost Controller
Red Armstrong (Quad Air) 93 Octane chip
Autometer Boost Gauge
ATR S/S 2.5" Test Pipe (very nice!)
ATR valve cover vent
TDS Technologies "TurboLink" engine scanning software
Это разве не тюнинг ? И потом сам смотри , все что здесь перечисленно явно стоит больше 2000 баксов , а время 13,5 на 400м. , так что чел на www.buickpower.com просто опечатался или ошибся.
Engine: 3.8L Turbocharged Intercooled V6 with Sequential Port Fuel Injection (stock internals)
Turbo: Stock Garrett T-03 .63 A/R
Intercooler: Stock Garrett AiResearch
Mileage: 80,400 original miles
HP: 245HP (stock rating)
Torque: 355 lb/ft (stock rating)
Interior: Gray with Black. Excellent condition!
Wheels: Factory Chrome wheels with Power 6 logo center cap
Rearend: Stock GM 10-bolt with 3.42:1 ratio and Posi
Tires: Rear 235/60R15
Front 215/60R15
1/4 Mile Times: Best 1/4 mile ET 13.5 @ 101MPH
Very Few Modifications:
BGC High Flow fuel pump
BGC Adj. Fuel Regulator
TH200-4R built by JPT (Jim Paquet in Eaton Rapids, Michigan)
K&N Air Filter
Adjustable Boost Controller
Red Armstrong (Quad Air) 93 Octane chip
Autometer Boost Gauge
ATR S/S 2.5" Test Pipe (very nice!)
ATR valve cover vent
TDS Technologies "TurboLink" engine scanning software
Factory Options:
Air Conditioning (works great!)
Power Windows
Power Brakes (PowerMaster Brake System w/ new pump)
Power Locks
Power Seat (Drivers Side)
Rear Window Defrost
Electric Trunk Release
Retractable Electric Antenna
Concert Sound II Stereo System
Posi-Traction
Factory Theft Deterrent Alarm System
Cruise Control
Reason for sale: I now own three cars, and I don't have time to drive this one enough to warrant keeping it. I'm going back to school at Clemson University, and with my other projects, I simply don't have the time to enjoy it like I used to. It's a beautiful car and was "my" dream come true, but I now have other needs.
Only driven in sunny weather w/ dry roads. Garage kept, stored winters. Located in South Carolina.
$10k obo. If interested, contact me at 864-647-3648 days or 864-888-1302.
Поехали дальше...
"Я хотел сказать в середине 13 секунд. Вот ссылка для GNX http://www.buickpower.com/gnx.htm
"The engine is rated at 276 horsepower, at 4400 RPM. Torque is rated at 360 foot pounds at 3000 RPM. The car averages a 13.4@102 In the 1/4 mile."
"
Опять же нужно читать - All GNX's were born regular 1987 Buick Grand National's. After regular production, 547 lucky Grand Nationals were sent to ASC/McLauren to be transformed. The GNX was outfitted with the same (vin 7) 3.8 liter turbocharged engine that the Grand Nationals got, plus some more.
Их переделывали на заводе где производятся McLauren , т.е грубо говоря BMW , т.к. в МакЛарене стоит двигатель разработаный и построеный на заводе БМВ.
"The 0 to 60 times from the factory were rated at 4.9 seconds" Здесь вообще абсурт , он сам себе противоречет , не знаю зачем они так привирают , Гранд Нашионал слабже чем GNX по определению , вес у них одинаковый , а получается , что GNX (по их данным) пробегает от 0-100 за 5.3 а Гранд Нашионал за 4.9 :) Ну не может "калоша" весом в 1600 кг , на автомате с 234л.с. разогнаться до сотни за 5 сек. !
Не тормози !...............уже не поможет !!!!:)
| |